Ειδήσεις

Η κάμψη τουριστικής κίνησης στην κρουαζιέρα συνεχίζεται το 2014

Υποχώρηση της τουριστικής κίνησης στην κρουαζιέρα προβλέπει κλαδική μελέτη της Infobank Hellastat. Σύμφωνα με την έκθεση, για το τρέχον έτος προβλέπεται ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων θα υπολείπονται σε σχέση με το 2013, γεγονός που απορρέει κυρίως από την πολιτική και κοινωνική αστάθεια που επικρατεί σε χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά και τις αναδιατάξεις στόλων των διεθνών ομίλων. Εξάλλου, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούν πλέον δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα χαμηλών υποδομών περισσότερα ελληνικά λιμάνια, ενώ προορισμοί όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι κορεσμένοι.

Το 2013 ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας υποχώρησε κατά 3,7%, στα 4,6 εκατομμύρια, καθώς οι πολιτικές και κοινωνικές ταραχές σε ανταγωνιστικές χώρες της Ανατολικής Μεσογείου έστρεψαν μεγάλο μέρος των ταξιδιωτών σε all inclusive πακέτα σε ελληνικά ξενοδοχεία.

Η χώρα εξακολούθησε να κατατάσσεται στην 3η θέση της Ευρώπης, πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία. Πάντως, το μερίδιο της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή αγορά το 2013 διαμορφώθηκε σε 14,8%, έναντι 17% πριν από δύο χρόνια. Η μείωση των επιβατών οδήγησε τα έσοδα του κλάδου σε κάμψη 2,3%, στα 574 εκατ. ευρώ (από 588 εκατ. το 2012 και 605 εκατ. το 2011), επίπεδο που τοποθέτησε την Ελλάδα στην 7η θέση της Ευρώπης.

Η χώρα υστερεί σημαντικά στον τομέα του home port, καθώς το τελευταίο έτος οι επιβάτες που αναχώρησαν από ελληνικά λιμάνια ανήλθαν σε μόλις 212.000 (7η θέση στην ευρωπαϊκή αγορά).

Το σημαντικότερο μειονέκτημα για τον εγχώριο κλάδο αποτελεί η χρήση των ελληνικών λιμανιών από τα κρουαζιερόπλοια κυρίως ως σημείων διέλευσης και όχι ως αφετηριών, καθώς και τα υψηλά τέλη ελλιμενισμού.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, διευθύνοντα σύμβουλο της Infobank Hellastat, «η κρουαζιέρα στη χώρα μας εμφανίζει προοπτικές μεγαλύτερης ανάπτυξης, δεδομένης της χαμηλής συμμετοχής της στην εισερχόμενη κίνηση τουριστών, αλλά και της περιορισμένης χρήσης των λιμένων ως βάσεων αναχώρησης. Βασική όμως προϋπόθεση ανάπτυξης αποτελεί η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια, προκειμένου να προσελκυσθούν σκάφη μεγαλύτερου μεγέθους».

Πηγή: Kαθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου