Συνεντεύξεις

Μ. Παπαβασιλείου: «Η Περιφέρεια έχει ένα τριετές στρατηγικό σχέδιο στον τουρισμό»

Συνέντευξη
στην Πέγκυ Ντόκου

Την πεποίθηση ότι στα επόμενα χρόνια, η Ρόδος με την δυναμική που έχει ως προορισμός, θα μπορέσει να ανεβάσει τις τιμές της και να έχει κέρδη, εκφράζει σήμερα σε συνέντευξή της στην «δημοκρατική» η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Νοτίου Αιγαίου κα Μαριέττα Παπαβασιλείου.
Εκτιμά πάντως ότι η φετινή σεζόν θα κλείσει με ‘ρεκόρ’ σε αφίξεις –αν και με τα έσοδα υπάρχει ακόμη μια αμφιβολία καθώς οι δύο προηγούμενες σεζόν δεν ήταν τόσο καλές για όλους. Η κα Παπαβασιλείου εκφράζει την ικανοποίησή της για το γεγονός πως η Ρόδος αναπτύσσει σταδιακά τον Αθλητισμό ως εναλλακτικό Τουρισμό ενώ δηλώνει πως η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έχει ένα τριετές στρατηγικό πλάνο, το οποίο ακολουθεί. Επόμενος στόχος είναι το άνοιγμα σε νέες αγορές και η προσέλκυση νέων τουριστών από χώρες, όπως η Αμερική και η Ιορδανία.

Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κυρία Παπαβασιλείου, να ξεκινήσουμε με την ερώτηση ‘κλισέ’ και να σας ζητήσω ένα σχόλιο για το πώς βλέπετε να εξελίσσεται η φετινή τουριστική σεζόν μέχρι και αυτή την ώρα που βρισκόμαστε στον Ιούλιο.

Όσον αφορά τον αριθμό των τουριστών, θεωρώ πως αυτή την ώρα, το νησί της Ρόδου θα πρέπει να έχει ήδη αυξητικές τάσεις, ενώ η χρονιά φέτος, θα εξελιχθεί σε χρονιά ‘ρεκόρ’. Όσον αφορά τα έσοδα, εκεί νομίζω πως υπάρχει ένα θέμα, διότι τόσο το 2015 όσο και το 2016, επειδή ήταν δύσκολες χρονιές, κάποια συμβόλαια είχαν κλειστεί από τον Ιούνιο – Ιούλιο οπότε δεν είχε φανεί εάν υπήρχε κάποια θετική μετέπειτα πορεία του Τουρισμού. Γι αυτό τον λόγο, κάποιοι ξενοδόχοι είχαν κλείσει με χαμηλές τιμές, ενώ κάποιοι άλλοι έδωσαν μεγάλες εκπτώσεις στα early – bookings με συνέπεια να φανεί η διαφορά αργότερα. Δηλαδή, θα βλέπουν ότι έχουν πολύ κόσμο, αλλά θα έχουν λιγότερα έσοδα. Βέβαια, μετά από μία κανονική σεζόν θέλεις τουλάχιστον δύο χρόνια για να επανακάμψεις, επομένως εκτιμώ πως επειδή φέτος είναι μια πολύ καλή σεζόν οι ξενοδόχοι θα πετύχουν καλύτερες τιμές και του χρόνου θα μπορέσουν να αναπληρώσουν οποιαδήποτε χαμένο έδαφος –εκτός απροόπτου, φυσικά. Πρέπει συνεπώς, όλοι όσοι εμπλέκονται με τον Τουρισμό –όχι μόνον οι ξενοδόχοι αλλά και η αγορά και ο επιχειρηματικός κόσμος- να προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν αυτή την καλή σεζόν.

• Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει ένα πλάνο. Αυτό το ακολουθείτε κανονικά; Αποδίδει καρπούς;
Κοιτάξτε, εμείς έχουμε ένα τριετές στρατηγικό πλάνο, το οποίο ακολουθούμε και ουσιαστικά είναι η συμμετοχή μας σε εκθέσεις –όπου πηγαίνουμε με πολύ καλά περίπτερα και έχουμε καταφέρει υπό το Aegean Islands να φέρνουμε κοντά τουλάχιστον 25-30 νησιά με τον επιχειρηματικό τους κόσμο. Από εκεί και πέρα έχουμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου όλα τα νησιά προβάλλονται, ενώ έχουμε και το κομμάτι της φιλοξενίας των δημοσιογράφων. Αρκετοί εκπρόσωποι από ΜΜΕ έχουν επισκεφθεί τα νησιά μας τον Μάιο και τον Ιούνιο, ενώ αναμένονται ακόμη περισσότεροι τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο καθώς υπάρχει έντονο ενδιαφέρον. Βεβαίως, πέρα από το γενικό μας πλάνο, γίνονται κι άλλες παράλληλες δράσεις. Η καινοτομία που θέλουμε να κάνουμε, είναι να προσθέσουμε τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Φέτος το ξεκινήσαμε και το πετύχαμε με τον Αθλητισμό, ενώ θέλουμε να συνεχίσουμε με τον Πολιτισμό, την Γαστρονομία κ.λπ. Όλα αυτά θα πρέπει να ενωθούν με τον Τουρισμό και ουσιαστικά θα πρέπει ο κάθε προορισμός, το κάθε νησί, να αρχίσει να συνειδητοποιεί πως τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα θα προβάλλονται ανάλογα σε διεθνές επίπεδο, υπό την ‘ομπρέλα’ της Περιφέρειας και πάντα σε συνεργασία με τους Δήμους και φυσικά με τους τοπικούς φορείς. Κινούμεθα προς αυτή την κατεύθυνση και έτσι συνεχίζουμε. Φέτος καταφέραμε να έχουμε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις στην Ρόδο που θα συνεχιστούν και στα άλλα νησιά.

• Συνεπώς, το επόμενο βήμα θα είναι παράλληλα με τον Αθλητισμό, και ο Πολιτισμός, η Γαστρονομία και άλλες δράσεις. Πετύχατε όμως τις αθλητικές διοργανώσεις που έγιναν και θεσμοί. Αυτά όλα μπορούν να διοργανωθούν από νωρίς ώστε όταν πηγαίνετε σε εκθέσεις να περιλαμβάνονται στα προγράμματα για να γνωρίζουν οι επισκέπτες μας;
Επόμενο βήμα είναι ο Πολιτισμός, όπου θέλουμε να αναδειχθούν πέρα από τους αρχαιολογικούς – πολιτιστικούς χώρους, και διάφορα κορυφαία πολιτιστικά δρώμενα. Αυτό που λέτε, μπορεί να προγραμματιστεί μόνον εάν κάποια δράση είναι θεσμός. Κι αυτό για να γίνει πρέπει να περάσουν 1-2 χρόνια. Η Ρόδος όμως, θεωρώ πως μπορεί να το πετύχει αυτό. Θα σας αναφέρω πάντως πως σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε ότι θα γίνει μια συνεργασία με έναν μεγάλο τουριστικό όμιλο στην Γερμανία που θα διαφημίζει την Ρόδο σε αυτή την χώρα, για τα αθλητικά της γεγονότα.

• Να περάσουμε στις αγορές και θα σας ζητήσω να μου δώσετε μια εικόνα.
Ολες οι βασικές αγορές μας (Αγγλία, Γερμανία, Ρωσία, Ολλανδία, Βέλγιο, Σκανδιναβία κ.λπ.) παρουσιάζουν αύξηση. Αυτό βέβαια είναι στα υπέρ μας, αλλά παρακολουθώντας την δυναμική που έχει αυτός ο τόπος, το ζητούμενο από εδώ και στο εξής, είναι να ανοίξουμε κι άλλες αγορές. Εκεί που προσανατολιζόμαστε είναι σίγουρα η αμερικανική αγορά, η Ιορδανία με αεροπορικά δρομολόγια και μερικές ακόμη. Δηλαδή ερχόμενοι οι τουρίστες με το δρομολόγιο Ντουμπάι – Αθήνα – – Νέα Υόρκη εμείς, πρέπει να βρούμε τρόπους να τους προσελκύσουμε στα νησιά μας και φυσικά, να πάρουμε το κομμάτι που μας αναλογεί.

• Σε αυτό το κομμάτι βασίζεστε φυσικά στα αεροπορικά δρομολόγια –όχι τόσο πολύ στην κρουαζιέρα, που περνάει κρίση.
Ναι, στα αεροπορικά δρομολόγια διότι η κρουαζιέρα είναι ένα ανεξάρτητο κομμάτι. Άλλωστε η κρουαζιέρα αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα και όπως είναι γνωστό, ό,τι προγραμματίζεις πρέπει να γίνει δύο με τρία χρόνια πριν.

• Στην αμερικανική αγορά θα ήθελα να μείνουμε λίγο παραπάνω. Πώς το σχεδιάζετε αυτό το κομμάτι;
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, είχε κάνει μία μελέτη η οποία στηριζόταν στα αποτελέσματα από 2.000 τουρ οπερέιτορς τους οποίους ρωτήσαμε τι θέλουν για να προωθήσουν την Ελλάδα ως προορισμό και τα ελληνικά νησιά. Τα αποτελέσματα αυτά τα έχουμε στα χέρια μας και δουλεύουμε πάνω σε αυτά.

• Αυτό που λένε συνεχώς οι τουρ οπερέιτορς ‘φτιάξτε ξενοδοχεία να σας τα γεμίσουμε’ πώς το σχολιάζετε; Η Ρόδος μπορεί να χτίζει συνεχώς νέα ξενοδοχεία;
Κοιτάξτε, βρισκόμαστε σε μία συγκυρία καθώς υπάρχουν νέα δεδομένα με το τι συμβαίνει στην γείτονα Τουρκία. Εδώ θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί διότι όσο αυξάνουμε τις κλίνες, εάν ξαφνικά ανοίξει η γείτων χώρα ίσως να μας γυρίσει ‘μπούμερανγκ’. Έχει, βέβαια, ανοίξει και πάλι αλλά δεν έχει την δυναμική που είχε. Δεν έκανε κανένα εκρηκτικό άνοιγμα. Πιστεύω ότι θα χρειαστεί ακόμη χρόνια για να επανέλθει στην παλαιά της δυναμική και αν είμαστε εμείς προσεκτικοί –εκτός απροόπτου, φυσικά- η Ρόδος με την δυναμική που έχει θα μπορέσει να ανεβάσει τις τιμές της και να έχει κέρδη. Μην ξεχνάτε ότι πληρώσαμε και την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, τις αυξήσεις στην φορολογία και τόσα πολλά που δεν μπορούν να βοηθήσουν τα κέρδη και τους τζίρους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου