Ειδήσεις

Το comeback των Γάλλων στην ελληνική τουριστική αγορά

Ο ξενοδοχειακός όμιλος της AccorHotels σχεδιάζει μια μεγάλη τουριστική επένδυση στη Μύκονο – Ενισχύει τη θέση του στον Πειραιά – Σχεδιάζει ένα άκρως φιλόδοξο project

της Στεφανίας Σούκη

Πρόκειται για τις δύο πιο μεγάλες σχεδιαζόμενες επενδύσεις του ομίλου στη χώρα μας, δεδομένου ότι θα έχει προηγηθεί, φέτος το καλοκαίρι, η λειτουργία του πρώτου «ibis Styles» στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Η κινητικότητα που επιδεικνύει εσχάτως στην Ελλάδα ο γαλλικός κολοσσός ταξιδιών και αναψυχής, ο οποίος -σημειωτέον- προσφέρει μοναδικές εμπειρίες σε περισσότερα από 4.100 ξενοδοχεία και θέρετρα, καθώς και σε πάνω από 3.500 από τις καλύτερες ιδιωτικές κατοικίες σε όλο τον κόσμο, σχετίζεται με τα ανοδικά νούμερα του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με την πολυετή πείρα και πορεία του ομίλου στην ελληνική αγορά, με τα όποια σκαμπανεβάσματα σε μια διάρκεια 30 χρόνων: η AccorHotels πρωτοήρθε στην Ελλάδα το 1988 – το πρώτο της ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας είναι το «Novotel»- και έκτοτε είναι από τους λίγους ξένους ομίλους που έχουν επενδύσει στη χώρα μας στο κομμάτι τόσο της ιδιοκτησίας ξενοδοχείων όσο και της διαχείρισης.

selides 14 15 3

Τώρα ο όμιλος επανέρχεται δριμύτερος σχεδιάζοντας, κατά τις πληροφορίες, να ρίξει στην ελληνική αγορά -και δη στη Μύκονο- τα πιο βαριά χαρτιά του χαρτοφυλακίου του. Οσον αφορά τον Πειραιά και το νέο ξενοδοχείο που είναι στα σκαριά, κατά τις ίδιες πληροφορίες, αφορά το brand Novotel.

Επισημαίνεται εδώ ότι το χαρτοφυλάκιο των AccorHotels περιλαμβάνει διεθνούς φήμης μάρκες πολυτελείας, μεταξύ των οποίων οι Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman και Swissotel, δημοφιλή ξενοδοχεία μεσαίας κατηγορίας και μπουτίκ, όπως Novotel, Mercure, Mama Shelter και Adagio, γνωστά οικονομικά brands, όπως τα ibis, ibis Styles, ibis budget, καθώς και τοπικές μπράντες όπως Grand Mercure, The Sebel και hotelF1.

Για το πώς βλέπει ο όμιλος συνολικά την Ελλάδα ως προορισμό και την εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά μιλάει στο «business stories» ο κ. Ρέντσο Ιόριο από τη θέση του γενικού εκτελεστικού διευθυντή της Accor Services για την Ιταλία, την Ελλάδα, το Ισραήλ και τη Μάλτα.

Ο ίδιος, αν και αποφεύγει τις περαιτέρω λεπτομέρειες, αναφέρεται στις νέες κινήσεις του ομίλου σε Μύκονο και Πειραιά. Επισημαίνεται εδώ ότι έμμεσα, δεδομένης και της συνεργασίας που έχει η AccorHotels με τη γαλλικών συμφερόντων εταιρεία Boissee Finances σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, είναι πολύ πιθανή η τοποθέτηση του πολύ δημοφιλούς brand του ομίλου, ibis, στο νέο ξενοδοχείο που σχεδιάζεται στο κέντρο της Αθήνας, επί της οδού Πατησίων 55 και Μάρνης 2, απέναντι από το Αρχαιολογικό Μουσείο.

«H Eλλάδα είναι ένας από τους πιο εμβληματικούς τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, γι’ αυτό και ένας όμιλος όπως η Accor, από τους μεγαλύτερους διεθνώς, θα πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη και πολύ σταθερή προσέγγιση όσον αφορά την ανάπτυξή του στην ελληνική αγορά. Η πρόκληση, εν προκειμένω, είναι να βρεθούν τα κατάλληλα μοντέλα συνεργασίας αλλά και τα σωστά projects», επισημαίνει στο «b.s.» ο κ. Ιόριο.

«Είχαμε την εμπειρία της βαθιάς κρίσης της αγοράς το 2011, ωστόσο με το δεδομένο ότι πρόκειται για έναν διεθνή όμιλο ο οποίος διαθέτει πολύ ισχυρό υπόβαθρο στο κομμάτι της φιλοξενίας, καταφέραμε να ξεπεράσουμε τους σκοπέλους με επιτυχία και αρχίσαμε να αναζητούμε νέες επενδύσεις στην ελληνική αγορά που θα έχουν διάρκεια. Από την πλευρά μας είμαστε βέβαιοι ότι η ίδια η ελκυστικότητα της Ελλάδας ως προορισμού, σε συνδυασμό με την προσφερόμενη ποιότητα και τη δέσμευση των ίδιων των ανθρώπων της, μπορεί να κάνει τη διαφορά σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα και ότι ο τουρισμός θα είναι το κλειδί το οποίο θα επιτρέψει στη χώρα να ξεπεράσει τα οικονομικά προβλήματα, που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια», δηλώνει ο ίδιος.

selides 14 15 5

«Πέρα από τις υφιστάμενες μονάδες -το “Novotel” στο κέντρο της Αθήνας και το “Sofitel” του αεροδρομίου- αλλά και το πρώτο “ibis Styles” που πρόκειται να ανοίξει στην Κρήτη, έχουμε ήδη υπογράψει δύο σημαντικά προσύμφωνα για ισάριθμα φιλόδοξα έργα στον Πειραιά και τη Μύκονο. Πιστεύουμε πραγματικά ότι η Ελλάδα επανέρχεται δυναμικά ως βασικός προορισμός στην Ευρώπη και την περιοχή της Μεσογείου, ακόμη και για τις τουριστικές ροές από τους πιο μακρινούς προορισμούς. Ο όμιλος αναπτύσσει αυτή τη στιγμή στις αγορές όπου δραστηριοποιείται όλα τα brands, με μεγαλύτερη έμφαση στις νέες lifestyle -όπως τις ονομάζει- αλυσίδες, τις Mama Shelter, 25hours και Jo&Joe».

Επισημαίνεται εδώ ότι με την εμπειρία που πηγάζει από τον διττό της ρόλο ως επενδυτή και διαχειριστή, μέσω των τμημάτων Hotel Services και Hotel Invest, η AccorHotels δραστηριοποιείται σε 95 χώρες. Στο ερώτημα ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα αλλά και οι αδυναμίες της χώρας μας ως τουριστικού προορισμού της Μεσογείου ο κ. Ιόριο επισημαίνει ότι σημεία-κλειδιά είναι η πολιτιστική της κληρονομιά και το φυσικό περιβάλλον, «παράγοντες οι οποίοι, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που αποπνέει η χώρα και την ανθρώπινη επαφή, κάνουν τη διαφορά.

Οι τομείς των υποδομών και των μεταφορών παραμένουν ένα ζήτημα, ωστόσο κερδίζει έδαφος η αντίληψη ότι εντός ενός καλύτερα δομημένου ευρωπαϊκού οικονομικού πλαισίου μπορεί να υπάρξει βελτίωση των υπηρεσιών προς όφελος και του τουρισμού» (σ.σ.: βλ. παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων).

Η AccorHotels στην Ελλάδα

Στη χώρα μας η πιο άμεση νέα επένδυση του ομίλου, με ορίζοντα λειτουργίας στις αρχές του καλοκαιριού, είναι το πρώτο «ibis Styles» στην Ελλάδα, στην καρδιά του ιστορικού και εμπορικού κέντρου του Ηρακλείου, σε συνέχεια της συμφωνίας που ανακοινώθηκε από την AccorHotels με την εταιρεία Polis H.M. S.A.

Το ξενοδοχείο -με 72 δωμάτια- θα λειτουργήσει από τρεις παιδικούς φίλους οι οποίοι, στις αρχές της δεκαετίας του ’70, έπαιζαν στα σοκάκια γύρω από τη συγκεκριμένη γειτονιά όταν ακόμα λειτουργούσε εκεί εργοστάσιο κρητικής σταφίδας. «Η συνεργασία μας με την AccorHotels για την εκπροσώπηση μιας τόσο ξεχωριστής και προσιτής αλυσίδας ξενοδοχείων διεθνούς εμβέλειας είναι πολύ σημαντική για εμάς και θα συμβάλει στην τουριστική ζωή της πόλης του Ηρακλείου», δηλώνει ο κ. Αντώνης Μιχελιδάκης, διευθύνων σύμβουλος της Polis H.M. S.A.

Το «ibis Styles Heraklion Central Hotel» βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο ανάμεσα στο κέντρο της πόλης και το λιμάνι. Μια ιδιωτική πλατεία και ένα ανακαινισμένο νεοκλασικό κτίριο είναι η πρώτη εικόνα κατά την είσοδο στο ξενοδοχείο, που περιλαμβάνει ακόμη μπουτίκ και ιδιωτικό υπόγειο χώρο στάθμευσης.

Το ibis Styles είναι ένα διεθνές brand 367 μη τυποποιημένων ξενοδοχείων με ξεχωριστό design και αποτελεί την οικονομική σειρά ξενοδοχείων της AccorHotels. Αυτά βρίσκονται συνήθως στην καρδιά των πόλεων ή σε σημεία με έντονη δραστηριότητα και προσφέρουν πακέτα, με το πρωινό και την πρόσβαση στο Internet να περιλαμβάνονται στην τιμή δωματίου.

Πιο μακροπρόθεσμη, αφού είναι ακόμη στο στάδιο των -πολύπλοκων- αδειοδοτήσεων, είναι η έτερη επένδυση στην οποία, κατά πληροφορίες, έχει συμφωνήσει ο όμιλος για το brand Νοvotel στον Πειραιά. Πρόκειται για τη σχεδιαζόμενη επένδυση της Hatsios Development, ένα έργο το οποίο σχεδιάζεται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες για σύγχρονες ξενοδοχειακές υποδομές στον Πειραιά. Η επένδυση αφορά την αξιοποίηση ιδιόκτητου οικοπέδου της Hatsios επί της Ομηρίδου Σκυλίτση 62, που προορίζεται για την κατασκευή 4άστερου ξενοδοχείου 303 δωματίων με θέα την Ακρόπολη και τον Σαρωνικό.

Αντίστοιχα, στο στάδιο των αδειοδοτήσεων βρίσκεται και η άλλη επένδυση στην Πατησίων, η οποία σχεδιάζεται, όπως προαναφέρθηκε, από τη γαλλική εταιρεία Boissee Finances, με δραστηριότητα στους τομείς της ανάπτυξης, της χρηματοδότησης, των επενδύσεων και της διαχείρισης στον ξενοδοχειακό τομέα σε Γαλλία, Βέλγιο, Ελβετία κ.α. και με συνεργασίες τόσο με την AccorHotels όσο και με άλλους ξενοδοχειακούς ομίλους.

Οσον αφορά ειδικά την Αθήνα και την επένδυση στην Πατησίων, πρόκειται για ένα έργο που, εφόσον ολοκληρωθούν οι αδειοδοτικές διαδικασίες, θα ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία ενός ξενοδοχείου 377 κλινών σε ακίνητο της Τριαντείου Επαγγελματικής και Βιομηχανικής Σχολής Πατρών.
Η τελευταία προχώρησε σε συμφωνία μακροχρόνιας μίσθωσης του ακινήτου με την Boissee Finances, η οποία με τη σειρά της έχει συνεργαστεί σε ουκ ολίγα ξενοδοχεία της AccorHotels για την αλυσίδα ibis.

Η AccorHotels ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στη χώρα μας στα τέλη της δεκαετίας του ’80 με την ανάληψη της διαχείρισης του «Novotel» στο κέντρο της Αθήνας, έχοντας αποκτήσει και την ιδιοκτησία του 100% της μονάδας επί της οδού Μιχαήλ Βόδα από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Το brand του ομίλου Sofitel συνδέθηκε στο παρελθόν με τον όμιλο της Nτίας Καψή και τα δύο ξενοδοχεία σε Ρόδο και Κρήτη, ενώ κατά τη δεκαετία του ’90 είχε παρουσία και στην Εύβοια μέσω του «Coralia Palmariva Eretria». Aπό τo 2001 το όνομα Sofitel συνδέθηκε με την 5άστερη ξενοδοχειακή μονάδα του αεροδρομίου, απέναντι από το κτίριο του Κεντρικού Αεροσταθμού, που λειτουργεί, ως γνωστόν, ο όμιλος Mitsis Hotels.

*Αναδημοσίευση από το «Business Stories»,

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου