Ειδήσεις

«Θα έχουμε ρεκόρ αφίξεων και εσόδων στον τουρισμό»

«Θεωρούμε πλέον βέβαιο ότι στο τέλος του έτους θα έχουμε επιτύχει νέο ρεκόρ 19,5 εκατ. διεθνών αφίξεων (προηγούμενη εκτίμηση 19 εκ), συνολικά 21,5 εκατ. συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας και 13,5 δις ευρώ άμεσων εσόδων (προηγούμενη εκτίμηση 13 δισ. Ευρώ) συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, αντίστοιχα».
Την εκτίμηση, πως και η φετινή σεζόν θα κλείσει με θετικό πρόσημο στις αφίξεις και στα έσοδα, κάνει, σε συνέντευξή του στη «δ», ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης και τονίζει πως τα τελευταία χρόνια έχει εδραιωθεί σημαντική πρόοδος στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.
«Οι στόχοι θα επιτευχθούν, παρά τις απώλειες τουριστικών εσόδων για το τρέχον έτος, λόγω της κρίσης σε Ρωσία και Ουκρανία, οι οποίες υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ. Η λειτουργία μέρους της ρωσικής τουριστικής αγοράς εμφάνιζε χαρακτηριστικά “φούσκας”, με αποτέλεσμα να ήταν αναμενόμενο ότι θα υπάρξουν, κάποια στιγμή, σοβαρές εξελίξεις», εξηγεί ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ τονίζει ακόμη ότι η τρέχουσα κρίση έχει και θετική πλευρά, καθώς οδηγεί σε εξυγίανση και αναδιάρθρωση της αγοράς, η οποία παρουσιάζει εξαιρετικές μεσοπρόθεσμες προοπτικές (2,5 εκατ. το 2021) και παραμένει από τις πιο σημαντικές για τον ελληνικό τουρισμό.
Σε ερώτηση σχετικά με την παραχώρηση σε ιδιώτες των περιφερειακών αεροδρομίων, ο κ. Ανδρεάδης δηλώνει:
«Το σημείο που πρέπει να προσεχθεί είναι οι χρεώσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια, οι οποίες δεν πρέπει να αυξηθούν, πέρα από τα σημερινά επίπεδα, μετά την παραχώρηση, παρά μόνο όταν υλοποιηθεί πλήρως σειρά επενδύσεων από τον ανάδοχο κατά τα πρώτα χρόνια διαχείρισης».
Η συνέντευξη του κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, αναλυτικά:
• Πώς εξελίσσεται η φετινή τουριστική σεζόν; Θα σημειωθεί και πάλι ρεκόρ σε αφίξεις ξένων επισκεπτών;
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών έχει εδραιωθεί σημαντική πρόοδος όσον αφορά στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία που διαθέτουμε, θεωρούμε πλέον βέβαιο ότι στο τέλος του έτους θα έχουμε επιτύχει νέο ρεκόρ 19,5 εκατ. διεθνών αφίξεων (προηγούμενη εκτίμηση 19 εκ), συνολικά 21,5 εκατ. συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας και 13,5 δισ. Ευρώ άμεσων εσόδων (προηγούμενη εκτίμηση 13 δισ. Ευρώ) συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, αντίστοιχα.
• Πώς θα υλοποιηθεί ο οδικός χάρτης 2021, που ως στόχο έχει τα 24 εκατ. διεθνών αφίξεων και τα 48 δισ. Ευρώ σε Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν;
Ήδη έχει ξεκινήσει η υλοποίηση του οδικού χάρτη. Τόσο η Marketing Greece όσο και το ΙΝΣΕΤΕ, έχουν ξεκινήσει τις επαφές αλλά και την υλοποίηση προγραμμάτων με στόχο να ενισχυθεί περαιτέρω ο ελληνικός τουρισμός. Στο επικείμενο συνέδριο του ΣΕΤΕ, στις 20 & 21 Οκτωβρίου 2014, θα αναλυθούν διάφορες σημαντικές πτυχές του οδικού χάρτη, όπως η εποχικότητα, η διασυνδεσιμότητα, οι επενδύσεις, οι νέες τάσεις και άλλα.
• Αντιμετωπίστηκαν τα προβλήματα που ανέκυψαν εξαιτίας των κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Ρωσία; Πώς σχολιάζετε το ντόμινο καταρρεύσεων ρωσικών τουριστικών οργανισμών;
Οι στόχοι θα επιτευχθούν, παρά τις απώλειες τουριστικών εσόδων για το τρέχον έτος, λόγω της κρίσης σε Ρωσία και Ουκρανία, οι οποίες υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ. Η λειτουργία μέρους της ρωσικής τουριστικής αγοράς εμφάνιζε χαρακτηριστικά “φούσκας”, με αποτέλεσμα να ήταν αναμενόμενο ότι θα υπάρξουν, κάποια στιγμή, σοβαρές εξελίξεις. Ωστόσο, η τρέχουσα κρίση έχει και θετική πλευρά, καθώς οδηγεί σε εξυγίανση και αναδιάρθρωση της αγοράς, η οποία παρουσιάζει εξαιρετικές μεσοπρόθεσμες προοπτικές (2,5 εκατ. το 2021) και παραμένει από τις πιο σημαντικές για τον ελληνικό τουρισμό.
• Η αύξηση των αφίξεων δημιουργεί και νέες ανάγκες σε εξειδικευμένο προσωπικό στις τουριστικές επιχειρήσεις. Μπορούν να εφαρμοσθούν ολοκληρωμένα σχέδια ανάπτυξης της ποιότητας και προσαρμογής των ανθρωπίνων πόρων;
Έχουμε ήδη ξεκινήσει την καταγραφή αναγκών για εκπαίδευση και κατάρτιση. Σε συνεργασία και με το Υπουργείο, το ΙΝΣΕΤΕ εργάζεται πυρετωδώς ώστε πολύ σύντομα να έχουμε έτοιμο το πλάνο υλοποίησης όλων των εργασιών μας. Το σίγουρο είναι ότι ο τουρισμός ενισχύει την συνολική απασχόληση. Σύμφωνα με το σύστημα «Εργάνη» έως το τέλος του έτους ο τουρισμός θα έχει δημιουργήσει φέτος 80.000 – 100.000 νέες θέσεις εργασίας, με την παράλληλη υποστήριξη των ασφαλιστικών ταμείων λόγω της μείωσης των εσόδων που έχει προκύψει από άλλους τομείς της οικονομίας.
• Πώς εξελίσσεται η πορεία της εταιρείας Marketing Greece;
Τα αποτελέσματα της εταιρείας μας έχουν κάνει όλους ιδιαίτερα υπερήφανους. Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και με τη σωστή διαχείριση του μικρού budget που έχει στη διάθεσή της η εταιρεία, έχουμε συμβάλει στην αντιστροφή της αρνητικής εικόνας της χώρας με πληθώρα δημοσιευμάτων σε όλα τα μεγάλα παγκόσμια ΜΜΕ. Επίσης, το discovergreece.com συνεχίζει να αναπτύσσεται πολύ γρήγορα και είναι βέβαιο ότι στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του θα έχει 1 εκ. επισκέπτες. Επίσης, η εταιρεία βρίσκεται κοντά στις περιφέρειες με στόχο την υποστήριξη στη διαχείριση και προώθηση προορισμών και στην αναδείξη τον μοναδικών χαρακτηριστικών που έχει ο κάθε τόπος της χώρας μας.
• Στην τελική ευθεία εισήλθαν οι διαδικασίες για την παραχώρηση σε ιδιώτες του αεροδρομίου Ρόδου. Θεωρείτε πως πρέπει να γίνει το μεγάλο βήμα για την αποκρατικοποίηση;
Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ για τα κύρια περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Η θέση του ΣΕΤΕ είναι ότι πρέπει να υλοποιηθούν όλες οι απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις ώστε να μπορέσει τόσο ο τουρισμός αλλά και το σύνολο της οικονομίας να λειτουργήσει με ταχύτερους και αποτελεσματικότερους ρυθμούς. Το σημείο που πρέπει να προσεχθεί είναι οι χρεώσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια, οι οποίες δεν πρέπει να αυξηθούν, πέρα από τα σημερινά επίπεδα, μετά την παραχώρηση, παρά μόνο όταν υλοποιηθεί πλήρως σειρά επενδύσεων από τον ανάδοχο κατά τα πρώτα χρόνια διαχείρισης.
Αυτό σημαίνει πως οι επιβάτες και οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα χρειαστεί να πληρώνουν υψηλότερο αντίτιμο πριν βιώσουν αισθητά βελτιωμένες υπηρεσίες. Ιδιαίτερα θετικό είναι επίσης το γεγονός πως ακόμα και μετά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων επενδύσεων και αναβαθμίσεων των περιφερειακών αεροδρομίων, οι συνολικές χρεώσεις των επιβατών και των αεροπορικών εταιρειών δεν θα ξεπερνούν τα 20 Ευρώ ανά επιβάτη, σύμφωνα με το πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ.Τα δύο παραπάνω σημεία είναι ιδιαίτερης σημασίας για τη μελλοντική ανάπτυξη του τουρισμού της Ελλάδας. Είναι θετικό ότι τόσο το ΤΑΙΠΕΔ, όσο και η ελληνική κυβέρνηση δείχνουν να αντιλαμβάνονται τη σημαντικότητα της ανταγωνιστικότητας στο επίπεδο των χρεώσεων των αεροδρομίων, με την παράλληλη ανάπτυξη της ποιότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, προς όφελος της οικονομίας της χώρας και των τοπικών κοινωνιών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου