Στις 24 Φεβρουαρίου, σε ειδική εκδήλωση στην ανακαινισμένη αίθουσα του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, θα γίνει στους εκπροσώπους των εμπλεκόμενων με τον τουρισμό φορέων της περιοχής μας, η παρουσίαση του δεύτερου μέρους των αποτελεσμάτων της έρευνας ποιότητας του τουριστικού προορισμού της Ρόδου.
Ηδη, όπως έκανε γνωστό μιλώντας στην «δ», ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γ. Ματσίγκος, η αποστολή των προσκλήσεων ξεκίνησε από χθες.
Η επεξεργασία των 3.000 και πλέον ερωτηματολογίων έχει ολοκληρωθεί και η εξαγωγή των συμπερασμάτων από την λεπτομερή ανάλυση των απαντήσεων που έδωσαν οι επισκέπτες της Ρόδου, θα αποτυπωθεί την ερχόμενη εβδομάδα.
Την έρευνα διεξήγαγε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το American College of Thessaloniki (ACT), μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια.
Πάντως ιδιαίτερα χρήσιμα και ενδιαφέροντα ήταν τα «πρώιμα» στοιχεία που προέκυψαν από την επεξεργασία του 50% των ερωτηματολογίων. Αυτά τα συμπεράσματα είχαν παρουσιαστεί από τον καθηγητή του Αμερικανικού Κολλεγίου κ. Α. Αναστασίου (επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας) στην ολομέλεια του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου στα τέλη Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με τα πρώτα «ευρήματα»:
•το 70% των τουριστών επισκέπτεται για πρώτη φορά τη Ρόδο
•Η μέση διάρκεια παραμονής τους είναι 10 ημέρες (9 τον Ιούλιο, 10 τον Αύγουστο, 11 τον Σεπτέμβριο)
•Οι κύριες χώρες προέλευσης του δείγματος είναι Γερμανία, Ρωσία, Μ. Βρετανία
•Πηγές πληροφόρησης είναι κατά προτεραιότητα: Ίντερνετ (35%), πρακτορείο (33%), συγγενείς και φίλοι (28%)
•Κριτήρια επιλογής προορισμού κατά προτεραιότητα: παραλίες – φύση (42%), Ιστορία – Πολιτισμός (26%), σχόλια και κριτικές στο Ίντερνετ (26%), τιμή πακέτου (19%)
•Στο δείγμα το είδος πακέτου είναι κατά κύριο λόγο all inclusive (40%), ημιδιατροφή (33%), και ακολουθούν τα υπόλοιπα πακέτα
•Κόστος πακέτου. Το 32% του δείγματος επέλεξε πακέτο αξίας 1.000– 1.500 ευρώ, το 20% επέλεξε πακέτο 750 – 1.000 ευρώ και το 8% επέλεξε πακέτο άνω των 2.000 ευρώ
•Επιπλέον έξοδα κατά τη διάρκεια της παραμονής. Το 33% του δείγματος απάντησε ότι ξόδεψε 200 – 400 ευρώ, το 13% ξόδεψε 0-100 ευρώ, το 21% ξόδεψε 100 – 200 ευρώ και το 19% ξόδεψε 400 – 600 ευρώ.
Μόνο το 3% του δείγματος ξόδεψε ποσό άνω των 1.000 ευρώ κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Ρόδο, γεγονός που σημαίνει ότι η Ρόδος έχει πολύ λίγους επισκέπτες με υψηλό οικονομικό υπόβαθρο, σε αντίθεση με τη Σαντορίνη και τη Μύκονο.
•Αναφορικά με το βαθμό ικανοποίησης (με άριστα το 9) τα ξενοδοχεία συγκεντρώνουν ένα «σκορ» της τάξης του 7,9. Ο βαθμός ικανοποίησης από το νησί είναι 7,27 ενώ τα εστιατόρια των ξενοδοχείων βαθμολογήθηκαν με 7,63. Αντίστοιχα τα εστιατόρια εκτός ξενοδοχείων βαθμολογήθηκαν με 7,29, το street food με 7,29 και οι εκδρομές με 7,3. Η Νέα Πόλη βαθμολογήθηκε από τους τουρίστες που πήραν μέρος στην έρευνα με 7,75 και η Παλιά Πόλη με 7,84. Μάλιστα αρκετοί από τους ερωτώμενους απάντησαν (χωρίς να υπάρχει σχετικό πεδίο στο ερωτηματολόγιο) ότι δεν τους άρεσαν συγκεκριμένα πράγματα στη Μεσαιωνική Πόλη, όπως η αισθητική των καταστημάτων.
•Τις χαμηλότερες βαθμολογίες συγκέντρωσαν οι δημόσιες συγκοινωνίες και η καθαριότητα (6,72 και 6,74 αντίστοιχα), ενώ κάποιοι ανέφεραν αυθόρμητα την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου.
Στόχος είναι τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας να αξιοποιηθούν για τη χάραξη στρατηγικής για την ενίσχυση του τουριστικού προφίλ του προορισμού.
Στην παρουσίαση που επίκειται αναμένεται η λεπτομερής καταγραφή των ευρημάτων σε πολλαπλά επίπεδα, που θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των τοπικών φορέων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ