Ειδήσεις

Το “στοίχημα” των εμπόρων τα Χριστούγεννα

Στην επιμήκυνση της εορταστικής περιόδου και στις χριστουγεννιάτικες αγορές εναποθέτει τις ελπίδες του ο εμπορικός κόσμος. Τα εποχιακά καταστήματα, που πωλούν χριστουγεννιάτικα δέντρα και στολίδια έχουν ήδη φωτίσει τις βιτρίνες τους, από τις αρχές Νοεμβρίου, ελπίζοντας να τονώσουν την ψυχολογία των καταναλωτών και να τους παρακινήσουν να ξεκινήσουν τις αγορές τους. Παρά τις προσπάθειες όμως των εμπόρων, η κίνηση στα καταστήματα είναι ακόμα περιορισμένη. Όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποι της αγοράς, ο ζεστός καιρός αποτρέπει τους καταναλωτές από τις χριστουγεννιάτικες αγορές, παρά το γεγονός ότι αυτές τις ημέρες «τρέχει» και το δεκαήμερο των προσφορών.

Αν και οι έμποροι επιχειρούν να «φέρνουν» τα Χριστούγεννα όλο και πιο νωρίς, ωστόσο η νοοτροπία των Ελλήνων δεν έχει ακόμα προσαρμοστεί σε αυτή των Ευρωπαίων, όπου η χριστουγεννιάτικη περίοδος ξεκινά από τα τέλη Οκτωβρίου. Στατιστικά, η πρεμιέρα της εορταστικής περιόδου στη χώρα μας, γίνεται τις τελευταίες ημέρες του Νοεμβρίου, συνήθεια που οι Έλληνες απέκτησαν τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, παραδοσιακά, τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους οι Έλληνες τις πραγματοποιούν κοντά στην ημερομηνία των Χριστουγέννων, όταν ο χρόνος «πιέζει» για να ανταποκριθούν στις κοινωνικές τους υποχρεώσεις.

Κατά την εορταστική περίοδο, την τιμητική τους συνήθως έχουν τα καταστήματα παιχνιδιών, αλλά και τα πολυκαταστήματα, τα οποία οι καταναλωτές επισκέπτονται έτσι ώστε να πραγματοποιήσουν μαζικά τις αγορές τους, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στα αρώματα και είδη προσωπικής φροντίδας. Αλλά και τα καταστήματα που πωλούν ηλεκτρονικά, τα τελευταία χρόνια, παρατηρούν ότι οι πωλήσεις τους αυξάνονται κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Το καταναλωτικό ενδιαφέρον σχεδόν μονοπωλούν τα τάμπλετς και τα κινητά τηλέφωνα χαμηλού κόστους, τα οποία συνήθως αποτελούν μία οικονομική λύση γι΄ αυτούς που θέλουν να δωρίσουν κάτι σε κοντινά τους πρόσωπα. Μάλιστα, – όπως παρατηρούν οι έμποροι – έχει παρατηρηθεί ότι συχνά οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράσουν μία ηλεκτρονική συσκευή χαμηλού κόστους αντί για κάποιο παιχνίδι.

Από την πλευρά τους οι έμποροι παιχνιδιών υποστηρίζουν ότι τα εξειδικευμένα καταστήματα που πωλούν παιχνίδια, σταθερά αυξάνουν τις πωλήσει ς τους με διψήφιο αριθμό σε σχέση με τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου.

Κινητικότητα και αύξηση των πωλήσεων τους όμως παρατηρούν και τα βιβλιοπωλεία, αφού παρά την κρίση που διέρχεται ο κλάδος του βιβλίου, ωστόσο αποτελεί μία καλή πρόταση για όσους αναζητούν ένα ποιοτικό δώρο στην περίοδο των εορτών, με κόστος που ξεκινά από ελάχιστα μόλις ευρώ.

enikonomia.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου