«Πυρετός» επικρατεί στον ρωσικό τουρισμό, καθώς οι συνεχείς απελάσεις Ρώσων διπλωματών από τις ΗΠΑ, δεκάδες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και από το ΝΑΤΟ, έχουν άμεσες συνέπειες όχι μόνον στην εξωτερική πολιτική, αλλά και στον πιο ευαίσθητο τομέα, που είναι ο Τουρισμός.
Σύμφωνα με πληροφορίες που φέρνει σήμερα στην δημοσιότητα η «δημοκρατική», οι τελευταίες δραματικές εξελίξεις με το μπαράζ απελάσεων Ρώσων διπλωματών, ανάγκασαν τους Ρώσους Τουρ Οπερέιτορς να στρέψουν άμεσα το ενδιαφέρον τους προς την Τουρκία, την οποία προωθούν σαν βασικό τουριστικό προορισμό, αποκλείοντας πολλές ανταγωνίστριες χώρες.
Κι ενώ όλοι είχαν τα βλέμματα στραμμένα σε άλλες αγορές, με το άνοιγμα της Αιγύπτου κ.λπ. και η Τουρκία κατέγραφε πτώση σε σχέση με πέρσι, αυτή την περίοδο ανακτά το χαμένο έδαφος και ανεβαίνει πολύ δυνατά:
«Η Τουρκία θα πάει φέτος για…τρελά ρεκόρ στον Τουρισμό. Έχουν στόχο να φτάσουν τα έξι εκατομμύρια τουρίστες καθώς μπαίνουν ξανά δυναμικά στο παιχνίδι, με πάρα πολύ ελκυστικά πακέτα, πολύ χαμηλές τιμές και επιδοτούμενες πτήσεις. Π.χ. η κάθε πτήση από Ρωσία προς Τουρκία επιδοτείται με 8.000 ευρώ! Να μην ξεχνάμε ότι φέτος τον Ιούνιο είναι και το ‘Μουντιάλ’ το οποίο θα γίνει στη Ρωσία από τις 8 Ιουνίου μέχρι τις 15 Ιουλίου και θα κρατήσει πολλούς Ρώσους στην χώρα τους. Και φυσικά, μην ξεχνάμε ότι το ρούβλι, ήταν ασταθές» ανέφερε χτες στην «δ» πηγή του ΕΟΤ Μόσχας.
Υπάρχουν βέβαια και τα καλά νέα. Φέτος η Ελλάδα έχει βάλει ως στόχο να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο σε Ρώσους τουρίστες, οι οποίοι όμως θα είναι καλύτεροι πελάτες, δηλαδή θα είναι υψηλότερης οικονομικής στάθμης σε σχέση με όσους επιλέξουν την γείτονα χώρα, η οποία ενδείκνυται πλέον για περισσότερο «μαζικό» Τουρισμό.
Ωστόσο, η ρωσική αγορά που τα τελευταία χρόνια έγινε πλέον μία από τις βασικές αγορές για την Ελλάδα, αναμένεται να σημειώσει αύξηση για το 2018. Η φετινή καμπάνια του ΕΟΤ στην Μόσχα και σε άλλες πόλεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας ήταν πολύ δυναμική ενώ σχεδιάζονται πολλές δράσεις ανάμεσα στις δύο χώρες.
Η πρώτη δράση πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο όπου συναντήθηκαν στην Μόσχα, οι 13 αντιπεριφερειάρχες Τουρισμού με 20 αντίστοιχους συναδέλφους τους στην Ρωσία. Στόχος του ΕΟΤ για την ρωσική αγορά, δεν είναι απλά οι περισσότεροι τουριστες, αλλά να προωθηθεί το μοντέλο του τουρισμού για 365 ημέρες τον χρόνο και όχι μόνον την τουριστική περίοδο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου.
«Κάθε μήνα θα υπάρχει και μία δράση ή εκδήλωση με στόχο την διαφήμιση και προβολή ανάμεσα στις δύο χώρες. Βεβαίως, σκοπεύουμε να δώσουμε και νέα κίνητρα ώστε να δείξουμε και κάποια πράγματα που δεν ήταν πολύ γνωστά στους Ρώσους. Η Ελλάδα δεν είναι μόνον ήλιος και θάλασσα, προσφέρεται για διακοπές 365 ημέρες τον χρόνο, υπάρχουν εναλλακτικές μορφές τουρισμού, προσφέρεται για weekends, shopping και άλλα πολλά» αναφέρουν πηγές του ΕΟΤ Μόσχας.
Ενθαρρυντικά είναι πάντως μέχρι αυτή την στιγμή τα στοιχεία που καταγράφονται όσον αφορά τα πτητικά προγράμματα των Ρώσων Τουρ Οπερέιτορ, καθώς παρουσιάζουν αυξήσεις έως και 30% με περισσότερες, δηλαδή αεροπορικές θέσεις.
Νέος προορισμός φέτος είναι τα Χανιά, ενώ έχει διευρυνθεί η χωρητικότητα θέσεων προς την Κέρκυρα, την Ρόδο, την Κω και την Καβάλα. Σε Ρόδο και Κω μάλιστα, αναμένεται ενίσχυση των αεροπορικών δρομολογίων καθώς δραστηριοποιούνται από φέτος και άλλες αεροπορικές εταιρείες –πέραν των παραδοσιακών.
Να σημειωθεί ακόμη ότι τα προβλήματα με την έκδοση βίζας έχουν εξαλειφθεί και οι ελληνικές προξενικές αρχές στη Ρωσία θα συνεχίσουν τις βίζες πολλαπλών εισόδων και μεγάλης χρονικής διάρκειας. Επιπλέον, οι βίζες για παιδιά κάτω των 12 ετών είναι δωρεάν.
Το πρόγραμμα διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ στη Ρωσία αλλά και στους Ρώσους τουρ οπερέιτορ, το οποίο ανέρχεται σε 845.000 ευρώ φέτος, και έχει ως στόχο την καλύτερη προβολή και διαφήμιση της Ελλάδας.
Παράλληλα, σε συνεργασία με τους τουρ οπερέιτορ, ο ΕΟΤ και το ελληνικό υπουργείο Τουρισμού, σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού της Ρωσίας και περιοχές της, ξεκίνησαν μια σειρά από πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο του Έτους Ελλάδας – Ρωσίας.
Στο ίδιο πλαίσιο θα πραγματοποιηθεί φόρουμ στη Χαλκιδική τον Ιούνιο, συναυλίες και γαστρονομικές εκδηλώσεις σε πολλές πόλεις, εκπαιδευτικό φόρουμ στο Σότσι και πολλά ταξίδια για δημοσιογράφους και μπλόγκερ από τις δύο χώρες.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ