Με συνεχείς προσφορές και πόλεμο τιμών προσπαθεί το οργανωμένο λιανεμπόριο να προσελκύσει τους καταναλωτές. Είναι ενδεικτικό ότι ακόμη και προϊόντα υψηλής ποιότητας όπως η φέτα ή τα σκληρά τυριά εσχάτως είναι σε διαρκή προσφορά ακόμη και από επώνυμες εταιρίες σε όλες της δυνατές συσκευασίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χτες η εταιρία Nielsen οι προσφορές ανέρχονται στο  57% των επώνυμων προϊόντων που βρίσκονται στα ράφια τα τελευταία  χρόνια.

Συνολικά οι προσφορές  σε επίπεδο αξίας καλύπτουν το 2017 το 40%  της αγοράς που  αποτιμάται  περίπου  σε 4 δις. ευρώ.

Μάλιστα από  το 33% το 2009  εκτινάχθηκαν  στο 52%  κι άρα  ένα στα δυο προϊόντα, που πωλείται ή αγοράζεται από τα ράφια των σούπερ μάρκετ προέρχεται από προωθητικές  ενέργειες των προμηθευτών  και των αλυσίδων σουπερ μάρκετ.

Μάλιστα ακόμη και όσοι δεν έχουν υιοθετήσει της πρακτική 1+1 για προώθηση επωνύμων προϊόντων τώρα εξετάζουν να μπουν στο παιχνίδι αυτό. Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ελλάδα τα επώνυμα προϊόντα στα χρόνια της κρίσης πωλούνται με σημαντικά μειωμένες τιμές λόγω προσφορών, δείγμα της «φούσκας» που υπήρχε τα χρόνια της ευμάρειας αλλά και της εκμετάλλευσης που τύγχαναν οι καταναλωτές. Επίσης οι προσφορές έχουν φρενάρει τα διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Ωστόσο το 60% των προσφορών είναι ζημιογόνες ενώ  μόλις το 16% των προσφορών προκύπτει κέρδος  για τον πωλητή .

Πρώτα σε προσφορές είναι τα  απορρυπαντικά σε ποσοστό  68,8% το 2017 από  73,8% που ήταν το 2016. Πάντως οι προσφορές της κατηγορίας μειώθηκαν κατά 5 ποσοστιαίες  μονάδες σε ένα χρόνο λόγω του υπερβολικού κόστους και των ζημιών που κατέγραφαν οι εταιρίες. Στη δεύτερη  θέση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, είναι τα προϊόντα  προσωπικής  υγιεινής και ομορφιάς  με ποσοστό 66,1% το 2017 από 65% το 2016.

Στα χαρτικά οι προσφορές ήταν στο 58,2% πέρυσι από 57,6%  πρόπερσι. Τα καθαριστικά για το σπίτι ήταν τέθηκαν κατά 53,6% σε προσφορά, τα μη αλκοολούχα  ποτά  σε ποσοστό 53,3%, τα αλκοολούχα ποτά σε 53% , τα γαλακτοκομικά  προϊόντα   έφθασαν το 33,5%, και το 29,6%  τα είδη ζαχαροπλαστικής.

Τέλος λόγω προσφορών και φτώχειας η μέση απόδειξη κυμαίνεται  από τα 20  έως τα 25 ευρώ ανά επίσκεψη  στο σούπερ μάρκετ και σε επίπεδο  μήνα  διαμορφώθηκε στα 284 ευρώ το 2017, από 280 ευρώ τα 2016 και 310 ευρώ  το 2015.

Γιώργος Αλεξάκης

Πηγή: reporter.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ