Δεν βρίσκουν απόλυτα σύμφωνους τους εκπροσώπους των συγκοινωνιακών φορέων της περιοχής μας, οι προτάσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη, στον απόηχο της ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή. Παρά τις προσπάθειες της δημοτικής αρχής και του ιδίου του δημάρχου Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκου αποδείχθηκε συγκεκριμένα ότι η σύσκεψη ήταν «μία απ’ τα ίδια» αφού οι προτάσεις δεν φάνηκαν να δίνουν τις λύσεις που χρειάζεται πραγματικά η πόλη, η οποία δέχεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες υπερβολικά μεγάλο όγκο από οχήματα και το κυκλφοριακό, είναι το βασικότερο από όλα τα υπόλοιπα προβλήματα.
Με δηλώσεις τους προς την «δ», εκπρόσωποι των συγκοινωνιακών φορέων εξέφρασαν δυσαρέσκεια καθώς η συνάντηση αυτή έγινε στο πλαίσιο διαβούλευσης με την δημοτική αρχή, αλλά δεν δίνει λύσεις.
«Έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στα τουριστικά λεωφορεία και δεν μας είπαν τίποτα για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα (Rent-a-car). Οι πελάτες που νοικιάζουν αυτοκίνητα είναι αυτοί που θα κάνουν περισσότερες επισκέψεις στο κέντρο, στο Μανδράκι και στην Μεσαιωνική Πόλη, αφού θέλουν να βρουν να παρκάρουν και να κάνουν την βόλτα και τα ψώνια τους. Αντιθέτως, οι πελάτες των τουριστικών λεωφορείων, δεν κάνουν το ίδιο. Αυτό που χρειάζεται η πόλη είναι ένας πολύ μεγάλος χώρος που θα φιλοξενεί τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και θα διευκολύνει τους πελάτες μας να κινηθούν μέσα στην πόλη. Κι από την άλλη, δεν μας είπαν πώς θα βρεθεί λύση με τα πρόστιμα τα οποία καλούμεθα εμείς να πληρώσουμε και κάθε σεζόν, ανέρχονται σε υπέρογκα ποσά», δήλωσε στην «δ» ο πρόεδρος των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων κ. Στέργος Γιαννάς.
Ο εκπρόσωπος των ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου κ. Θεοδόσης Καστανίδης υπογράμμισε στην «δ» την ανάγκη να γίνει μια σωστή διαχείριση για τα ζητήματα του κυκλοφοριακού –όχι μόνο στην πόλη αλλά και σε ολόκληρο το νησί, με σημείο αιχμής και την λειτουργία των λεωφορείων της ΡΟΔΑ: «Νομίζω πως έγινε ό,τι έγινε και πέρσι! Μαζευτήκαμε, είπαμε τα ίδια πράγματα που λέμε κάθε χρόνο και δεν είπαμε αυτά που έπρεπε. Περίμενα να μιλήσουμε για μονοδρομήσεις, για την κυκλοφορία γύρω από την Μεσαιωνική Πόλη και την λειτουργία των λεωφορείων της ΡΟΔΑ. Ειδικά στη διαδρομή από Ρόδο προς αεροδρόμιο και τούμπαλιν, δημιουργούνται τους καλοκαιρινούς μήνες πάρα πολλά προβλήματα. Πηγαίνουν 2-3 λεωφορεία μαζί και τα ταξί δεν μπορούν να κινηθούν. Προσωπικά, ζητήσαμε συνάντηση με τον κ. δήμαρχο για να θέσουμε και τα προβλήματα του δικού μας κλάδου. Το πρόβλημά μας με την ΡΟΔΑ δεν λέει να βελτιωθεί», όπως ανέφερε.
Ο πρόεδρος των καταστηματαρχών της Μεσαιωνικής Πόλης, κ. Τάσος Μελετίου, επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί συνολικά μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης καθώς εκκρεμεί ανάλογη διαδικασία που θα αφορά αποκλειστικά το μνημείο: «Εκκρεμούν συναντήσεις για τη Μεσαιωνική Πόλη, το κυκλοφοριακό μέσα στο μνημείο, τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας της, τους κοινόχρηστους και μια σειρά από ζητήματα που κρίνονται πολύ σοβαρά ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου. Εμείς, βρισκόμαστε εν αναμονή της ολοκλήρωσης των συναντήσεων για να μπορέσουμε να τοποθετηθούμε δημόσια. Ωστόσο, υπάρχουν πάντα τα ζητήματα του κυκλοφοριακού πέριξ του μνημείου, της τροφοδοσίας των καταστημάτων, της στάθμευσης των δικύκλων έξω από την “Κολόνα”, των χώρων στάθμευσης και της απομάκρυνσης των περιπτέρων της ανακύκλωσης που μετατρέπονται σε….δημόσια ουρητήρια τις μεταμεσονύχτιες ώρες και δημιουργούν τεράστια ρύπανση. Όλα αυτά θα τα θέσουμε στο τραπέζι και περιμένουμε να συζητήσουμε τις προτάσεις μας με τους αρμόδιους της δημοτικής αρχής», όπως είπε.
Σημειώνεται πως ο δήμαρχος Ρόδου στην τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στις αλλαγές για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που σχεδιάζονται φέτος, όπως:
– χωροθέτηση χώρων στάθμευσης για καταστήματα, στάσεις λεωφορείων και για ΑΜΕΑ
– νέος καθορισμός ωρών για τα οχήματα που κάνουν ανεφοδιασμό στα καταστήματα
– παύουν να ισχύουν οι προσωπικές θέσεις για τα καταστήματα (ο Δήμος Ρόδου θα τις διαγράψει και οι θέσεις θα είναι κοινές)
– ξενοδοχεία, από τεσσάρων αστέρων και πάνω δικαιούνται δύο θέσεις, τα ενοικιαζόμενα καταλύματα και τα ξενοδοχεία έως τριών αστέρων από μία θέση, οι τράπεζες, τα φαρμακεία, οι κλινικές, τα πολυιατρεία ή μονάδες ημερήσιας νοσηλεία, τα ΕΛΤΑ, ο ΟΤΕ και τα ιδιωτικά σχολεία (με το ανάλογο τέλος που θα καταβάλλουν στον Δήμο Ρόδου)
– χωροθέτηση για τα τουριστικά λεωφορεία στην Ακτή Προμηθέως (θα αποβιβάζουν στην πύλη Ντ’ Αμπουάζ, θα στρίβουν από Παπάγου και θα σταματούν στην Ακτή Προμηθέως)
– αλλαγές και στην στάθμευση των δικύκλων στο κέντρο (νέα χωροθέτηση θέσεων για τα δίκυκλα στις οδούς Αβέρωφ, Γρίβα, Εθνάρχου Μακαρίου, Ίωνος Δραγούμη, Μανδηλαρά και 7ης Μαρτίου)
– οι θέσεις για τα ΑΜΕΑ θα είναι γενικής χρήσης και όχι προσωπικές
– μονοδρόμηση της Εθνάρχου Μακαρίου και πεζοδρόμηση της Τάρπον Σπρινγκς η οποία αλλάζει φορά
– διαμόρφωση του χώρου μπροστά από το «Ήχος και Φως» αφού με την επαναλειτουργία του τα τουριστικά λεωφορεία θα μεταφέρουν κόσμο εκεί (μελλοντική ρύθμιση)
– η οδός Παπανικολάου γίνεται ξανά διπλής κατεύθυνσης αφού έτσι θεωρούν οι υπηρεσίες ότι θα αποσυμφορηθεί η οδός Κω και η παραλιακή
– μονοδρομείται το τμήμα που ξεκινάει από την πύλη Ντ’ Αμπουάζ
– μετά την ολοκλήρωση του ξύλινου πεζόδρομου θα επέλθουν κι άλλες ρυθμίσεις (μονοδρομήσεις)
– επανεξετάζονται οι χώροι στάθμευσης στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως
– υπό εξέταση είναι ο χώρος που βρίσκεται απέναντι από τον ΟΑΕΔ για να διαμορφωθεί νέος χώρος στάθμευσης (χρειάζεται παραχώρηση στον Δήμο Ρόδου)
– νέοι χώροι στάθμευσης στην περιοχή του λιμανιού της Ακαντιάς
– μεταφορά (υπό εξέταση) των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων σε έναν μεγάλο χώρο εκτός πόλης

Σημειώνεται ότι αφού ολοκληρωθεί η διαβούλευση και καταλήξει σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, η πρόταση θα αποτελέσει κανονιστική διάταξη η οποία θα έρθει προς συζήτηση στην Τοπική Κοινότητα Ρόδου και στο δημοτικό συμβούλιο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ