Ρεπορτάζ

Το Υπουργείο Ναυτιλίας οδηγεί σε περιπέτειες τον τουρισμό Σύμης και Τήλου

Γράφει
ο Νεκτάριος Καλογήρου

Αδικαιολόγητα μεγάλη είναι η καθυστέρηση στη δημοσιοποίηση της προκήρυξης που να αφορά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις από Ρόδο προς τη Σύμη και την Τήλο. Η προκήρυξη αφορά τα επιδοτούμενα δρομολόγια, αλλά και στην τήρηση της υπόσχεσης που είχε δοθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας ώστε να θεσπιστεί μία πρόσθετη, απογευματινή γραμμή σύνδεσης των δύο μικρών νησιών με το λιμάνι της δωδεκανησιακής πρωτεύουσας.
Την προκήρυξη των γραμμών αναμένουν όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να διαμορφώσουν το πρόγραμμα των πλόων τους για την τουριστική περίοδο που ήδη έχει ξεκινήσει. Χωρίς τη γνώση περί των προθέσεων του ΥΕΝ, είναι αδύνατον να γίνει προγραμματισμός όλων των δρομολογίων, καθώς αρκετά από αυτά είναι ζημιογόνα. Για παράδειγμα, αν και είναι ζωτικής σημασίας για τα μικρονήσια ένα απογευματινό δρομολόγιο από Ρόδο προς Σύμη ή Τήλο, εν τούτοις ο μικρός αριθμός των επιβατών που θα εξυπηρετούνται είναι σίγουρο ότι θα καταστήσει τη σύνδεση ζημιογόνο για την εταιρεία που θα την αναλάβει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η προκήρυξη της δρομολογιακής γραμμής Ρόδου – Σύμης – Τήλου δεν θα δοθεί στη δημοσιότητα πριν τις 20 Απριλίου. Εάν μάλιστα συνυπολογιστεί ο χρόνος που απαιτείται για την υποβολή των προτάσεων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, την εξέταση αυτών και το χρόνο για τις ενστάσεις, τότε η όλη διαδικασία οδηγείται προς ολοκλήρωση τον Μάιο.
Πρέπει να σημειωθεί ότι άπαντες πίεζαν τον υπουργό Ναυτιλίας για αποφάσεις. Οι πιέσεις είχαν ξεκινήσει από την περασμένη χρονιά διότι τότε οι ξενοδόχοι των νησιών υπέγραφαν συμφωνίες με τα τουριστικά πρακτορεία και έπρεπε να γνωρίζουν τον τρόπο που θα εξυπηρετηθούν οι μετακινήσεις των πελατών τους. Από τον περασμένο Ιανουάριο οι πιέσεις έγιναν πιο εντατικές, ώστε εγκαίρως να ολοκληρωθεί το γραφειοκρατικό σκέλος της προκήρυξης. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι ο υπουργός δεν αντιλήφθηκε το μέγεθος της ανάγκης.

Σύμη και Τήλος
χάνουν
διανυκτερεύσεις
Το μεγάλο πρόβλημα είναι η ακτοπλοϊκή, απογευματινή σύνδεση Σύμης και Τήλου με τη Ρόδο. Η έλλειψή της αποστερεί από το τουριστικό της προϊόν τεράστιο αριθμό διανυκτερεύσεων.
Η απώλεια είναι αναπόφευκτη, καθώς οι τουρίστες με προορισμό τη Σύμη και την Τήλο, θα πρέπει πρώτα φτάσουν στο αεροδρόμιο της Ρόδου και από εκεί να μεταβούν στο λιμάνι ώστε να πάρουν το πλοίο της γραμμής για τον τελικό τους προορισμό. Μόνο όσοι αφικνούνται στο «Διαγόρας» πριν τις 07.00’ προλαβαίνουν το πλοίο της γραμμής για τα δυο νησιά. Ολοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να περιμένουν μέχρι την επόμενη ημέρα. Το ίδιο πρόβλημα επαναλαμβάνεται και κατά την αναχώρηση εκείνων που παραθερίζουν σε Σύμη και Τήλο. Τα καράβια αποπλέουν από το νησί μετά τις 15.00’ και η προσέγγισή τους στη Ρόδο γίνεται μετά τις 18.00’. Ετσι, όσοι έχουν πρωινές ή μεσημεριανές πτήσεις επιστροφής στην πατρίδα τους, είναι υποχρεωμένοι να εγκαταλείψουν τις διακοπές τους μία μέρα νωρίτερα, να κάνουν διανυκτέρευση στη Ρόδο και την επομένη να αναχωρήσουν με το «Διαγόρας». Στην πράξη, από ένα πακέτο επτά διανυκτερεύσεων, επί της ουσίας τα μικρά νησιά, ωφελούνται μόνο τις πέντε διανυκτερεύσεις. Πρέπει να σημειωθεί ότι για τη Σύμη, δύο φορές την εβδομάδα δίνει μια κάποια λύση η Blue Star, όμως η Σύμη όπως και η Τήλος χρειάζονται σε καθημερινή βάση τουλάχιστον μία απογευματινή ακτοπλοϊκή σύνδεση από τη Ρόδο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου