Ειδήσεις

Σύλλογος Εργαζομένων Υ. Π. Α. Ρόδου: η Ελλάδα και οι Έλληνες, οι Ρόδιοι και οι Δωδεκανήσιοι δεν αξίζουμε τέτοιας μεταχείρισης

Κυρίες και κύριοι καλημέρα σας
Η χώρα βρίσκεται σε ένα κλοιό δεσμεύσεων και παραχωρήσεων που όπως φαίνεται δεν έχουν οδηγήσει σε θετικό πρόσημο όσον αφορά τη σχέση στόχων και αποτελεσμάτων. Χαρακτηριστική είναι η οικτρή κατάσταση στο πεδίο της υγειονομικής μέριμνας και περίθαλψης και στο πεδίο της διάθεσης φτηνών φαρμάκων που μετά τα μέτρα που ελήφθησαν θα έπρεπε λογικά να βιώνουμε τα πρώτα θετικά αποτελέσματα. Πρόσφατα κερδίσαμε ένα οδυνηρό, ένα εξευτελιστικό θα έλεγε κανείς βραβείο από την ΟΥΝΕΣΚΟ: τη χρονιά αυτή το 40% των παιδιών της Χώρα μας, ζει κυριολεκτικά κάτω από το όριο της φτώχειας. Μεγάλο Ρεκόρ επιτυχούς οικονομικής πολιτικής. Εφαρμόζονται συνταγές -και δεν εννοούμε μόνο τις ιατρικές αλλά αυτές που σχετίζονται με τη διαχείριση των εθνικών μας δυνάμεων- που όχι απλά δεν συζητήθηκαν ή δεν εμβαπτίστηκαν στη λαϊκή εντολή, αλλά συντάχθηκαν και ψηφίστηκαν, ουσιαστικά επεβλήθησαν, χωρίς Δημοκρατικό διάλογο. Επεβλήθησαν πέρα από διαδικασίες και νοοτροπίες που υπηρετούν θεσμικά και ουσιαστικά τη λαϊκή βούληση. Έτσι, μετά από τετραετή πορεία ουσιαστικής αποδόμησης του παραγωγικού ιστού της Χώρας, φτάνουμε στον πυρήνα των υποδομών που αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο για την ανόρθωση και ανάδειξη μιας οικονομίας όπως η ελληνική. Φθάνουμε πια καί στις αερομεταφορές.

Σε μια νησιωτική χώρα σαν την Ελλάδα, όπου το 80%-85% της τουριστικής κίνησης διακινείται αεροπορικά, ο ρόλος των κρατικών αεροδρομίων στην ανάπτυξη του τουρισμού και της εθνικής οικονομίας είναι αυταπόδεικτα καθοριστικός. Οι αντιδράσεις που σημειώνονται σε ολόκληρη την Ελλάδα για το θέμα της παραχώρησης των αεροδρομίων είναι υποδηλωτικές αυτής της αλήθειας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τις Περιφέρειες Ιονίων νήσων, της Κρήτης, της Μακεδονίας, του Βορείου Αιγαίου και της Δυτικής Ελλάδος, όπου Βουλευτές και πολιτικές παρατάξεις, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι, στελέχη της Τοπικής αυτοδιοίκησης, παραγωγικές δυνάμεις και οικονομικοί φορείς αντιδρούν έντονα, σε πολλές δε περιπτώσεις σύσσωμα, ενάντια στην εκχώρηση ουσιαστικά του ελέγχου νευραλγικών για την εθνική οικονομία και ασφάλεια υποδομών.
Αυτό που θέλουμε να κάνουμε σήμερα ως σύλλογος εργαζομένων είναι να επιστήσουμε την προσοχή του κόσμου για το τι πρόκειται να ακολουθήσει μετά από την εκποίηση. Να συνειδητοποιήσουν οι πολίτες ότι κάθε λεπτό που χάνεται από την ματαίωση μιας τέτοιας εξέλιξης ουσιαστικώς θέτει σε κίνδυνο την οικονομία και την ασφάλεια, πρωτίστως του Τόπου στον οποίο εδρεύουν τα αεροδρόμια, και κατ’ επέκταση όλης της χώρας. Ας δώσουμε ένα παράδειγμα : σύμφωνα με δημοσίευμα μεγάλης εφημερίδας η τρόικα πιέζει τα αεροδρόμια με κίνηση κάτω των 3 εκατομμυρίων επιβατών ώστε να κλείσουν. Αυτό προέκυψε μετά και από σχετική γνωμοδότηση της Lufthansa. Βλέπετε πως κυριαρχεί η στεγνή οικονομίστικη λογική εις βάρος δικαιωμάτων των πολιτών αυτής της χώρας; Μιας χώρας η οποία πριν από λίγες μέρες γιόρτασε τις 219 ημέρες πολεμικού αγώνα και την πενταετή μαρτυρική αντίσταση για την υπεράσπιση μιας δημοκρατικής Ευρώπης. Για την υπεράσπιση των ανθρωπίνων αξιών, για την υπεράσπιση ουσιαστικά των δυτικών, άρα και των Ευρωπαϊκών, αξιών ενάντια σ’ εκείνες τις δυνάμεις και νοοτροπίες – επίσης δυτικές- που ζητούσαν να τις αμαυρώσουν. Μήπως και τώρα πρέπει να γίνει το ίδιο; Φανταστείτε, τον Αστυπαλιώτη, τον Λεριό, τον Καστελοριζιό, τον Κασιώτη, τον Καρπάθιο ακόμα και το Μυτιληνιό χωρίς το μέσο που λέγεται αεροπλάνο. Στερούμαστε σιγά σιγά ή και απότομα πολλές φορές, ό,τι υποστηρίζει την ανθρώπινή μας αξιοπρέπεια: την περίθαλψη, την παιδεία (κλείσιμο σχολείων και άπειρα κενά), και την μετακίνηση. Τι άλλο θα ακολουθήσει;
Προτείνουμε η ανάσχεση της πολιτικής αυτής επιτέλους να αρχίσει μέσα από την ματαίωση των μνημονιακών σχεδίων για τα αεροδρόμια. Μερικοί τονίζουν την κακή κατάσταση των υποδομών ως επιχείρημα για την παραχώρηση. Τους παραπέμπουμε σε όσα κατά καιρούς έχουμε δημοσιεύσει ενώ εδώ απλώς θα πούμε ότι υπάρχουν και μελέτες και φτηνές λύσεις για την αποκατάσταση της εικόνας των εγκαταστάσεων και για την βελτίωση της λειτουργικότητας και των υπηρεσιών. Θα τους πούμε ότι προβλέπονται πολύ μεγάλα κονδύλια από Ευρωπαϊκές επιχορηγήσεις τις οποίες όμως αυτοί οι κάποιοι που θέλουν όλα να τα ξεπουλήσουν τις φυλάνε ως κόρην οφθαλμού για τους επερχόμενους αγοραστές. Ποιος θα ήθελε να πουλήσει το σπίτι του σε ευτελή τιμή ενώ μπορεί να πάρει επιχορήγηση για να το φτιάξει ο ίδιος; Αυτά είναι τα παράδοξα των δήθεν αναπτυξιακών σχεδιασμών. Εξ άλλου τι να πει κανείς για τις επιτευχθείσες πωλήσεις από το ΤΑΪΠΕΔ; Πρόσφατη μελέτη του Τεχνικού Επιμελητηρίου δείχνει όχι μόνο ότι είναι παντελώς ασύμφορες για την Ελληνική και Τοπική Οικονομία, αλλά και ότι δεν τηρήθηκαν σωστά οι ίδιοι οι μνημονιακοί όροι εκποίησης. Τι άλλο να προσθέσουμε;
Θα μου επιτρέψετε όμως πριν κλείσω και την εξής αναφορά: δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν αντιφατικές συμπεριφορές και θέσεις μέσα σε μια σύντομη σχετικά χρονική περίοδο. Δεν μπορεί δηλαδή ένας σημαντικός παράγοντας ως ηγέτης της αντιπολίτευσης εντός του Δημοτικού Συμβουλίου να παίρνει δημόσια και ανοιχτά, θέση υπέρ της μη πώλησης του αεροδρομίου ενώ, λίγους μήνες αργότερα, ως εκλεγμένος πια τοπικός άρχοντας με υψηλή θέση διοικητικής ευθύνης, να λέει τα ακριβώς αντίθετα. Όχι μόνον αυτό αλλά χαρακτηρίζει και όσους εδώ και χρόνια είναι συνεπείς στις ιδέες τους, ως πονηρούς, ή, ακόμα χειρότερα, υποκινούμενους κ.α.
Επειδή ίσως τώρα δεν υπάρχει κοντινή εκλογική διαμάχη; Αυτό μου θυμίζει νοοτροπία βολέματος. Επειδή τώρα αποκτήσαμε τη θέση αλλάξαμε ιδέες; Αυτές τις νοοτροπίες θέλουμε επίσης να τις στηλιτεύσουμε. Τώρα βέβαια το να επιμένει και μετά από αυτά ότι ήταν πάντα συνεπής με τις απόψεις του σημαίνει: πρώτον πάντα πίστευε στην ιδιωτικοποίηση του Κρατικού Αερολιμένα( είχε αφήσει να εννοηθούν κάποια πράγματα ως πρόεδρος του Επιμελητηρίου) αλλά ως Αρχηγός της μείζονος μειοψηφίας του Δημ. Συμβουλίου άλλαξε γνώμη και κατέβασε σχετικό ψήφισμα, μετά δε την εκλογή του ξανα-άλλαξε γνώμη και λέει άλλα…. δεύτερον: είχε πάντα άποψη υπέρ της ιδιωτικοποίησης αλλά δεν τόλμησε να την εκφράσει προεκλογικά εντός και εκτός Δημοτικού Συμβουλίου για τι φοβόταν τα ψηφαλάκια. Έτσι ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΡΥΦΤΗΚΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥ την ημέρα που συζητήθηκε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Προκύπτει το εξής ερώτημα: άλλη ήταν η άποψη της ομάδας των συμβούλων της παράταξής της οποίας ήταν Αρχηγός και άλλη η δική του; Κι αν ήταν άλλη δεν τόλμησε να την εκφράσει αλλά κρύφτηκε; Κρύφτηκε για να μην χάσει ψήφους άρα κορόιδεψε τους συμπολίτες του; Δεν το πιστεύουμε ! Δεν πρέπει να είναι έτσι ! Πρέπει τώρα να ανασκευάσει και να εξηγήσει ! Αλλιώς; Αλλιώς…ας μην το συζητήσουμε ! Κάποιος άλλος έλεγε λεφτά υπάρχουν για να εκλεγεί και είδαμε που οδήγησε τη Χώρα…Όχι άλλα τέτοια ! Είναι καταστροφικά για τη Χώρα και τη Δημοκρατία. Πρέπει όλοι οι Πολιτικοί αυτού του τύπου να λογοδοτήσουν, πολιτικά και σε κάποιες περιπτώσεις-γιατί όχι;- και ποινικά, όσον αφορά στις δυσάρεστες και τραγικές συνέπειες λόγω της από πλευράς τους διάρρηξης του Κοινωνικού Συμβολαίου…!

Κυρίες και κύριοι

Η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην θέση – διαπίστωση της ειδικής ευρωπαϊκής επιτροπής για τα ανθρώπινα δικαιώματα ήταν ότι στην Ελλάδα αυτά έχουν περισταλεί επειδή στην Ελλάδα επικρατούν ειδικές συνθήκες ( ερμηνεύω για τα ανθρώπινα δικαιώματα) λόγω του προγράμματος δημοσιονομικής εξυγίανσης. Τα ανθρώπινα δικαιώματα πιστεύουμε ότι είναι αδιαπραγμάτευτα et Urbi e t Orbi, δηλαδή παντού και πάντα. Δεν πιστεύουμε ότι η Ελλάδα και οι Έλληνες, οι Ρόδιοι και οι Δωδεκανήσιοι αξίζουμε τέτοιας μεταχείρισης. Σας καλούμε όλους να συμβάλετε στην ενημέρωση καταθέτοντας τις απόψεις σας στη συζήτηση που θα ακολουθήσει. Ζητούμε τη συμβολή σας στον αγώνα που διεξάγεται μέσα από την παρουσία και την φωνή σας.
Σας ευχαριστούμε όλους θερμά που είσαστε εδώ.

Υπεύθυνα

Τοπικός Σύλλογος Εργαζομένων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Ρόδου

ο Πρόεδρος

Φώτης Λουλουδάκης

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου