Ειδήσεις

Επεκτείνεται ο ξύλινος πεζόδρομος

Την πρόθεση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου να προχωρήσει το έργο κατασκευής του ξύλινου πεζόδρομου, που εκτείνεται στην πόλη έως και την Ακαντιά, εξέφρασε χτες με δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, ο πρόεδρός του κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.
«Όπως είναι γνωστό, το έργο εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στο οποίο το παρουσιάσαμε με κάποιες μικρές παρατηρήσεις. Εμείς προχωράμε σύμφωνα με τις παρατηρήσεις αυτές, οι οποίες θα κατατεθούν στην αρχαιολογία εδώ στην Ρόδο προς έγκριση. Από εκεί και πέρα, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη, παρόντος και του δημάρχου Ρόδου όπου παρουσιάστηκε η μελέτη, την οποία θα καταθέσουμε την προσεχή Δευτέρα στις υπηρεσίες μας, μαζί με τις εκτιμήσεις για το κόστος κατασκευής και τον προϋπολογισμό. Έχουμε δηλώσει ότι μετά την Δευτέρα, οι αποφάσεις θα αποσταλούν προς έγκριση στο ΥΕΝ και το ΓΕΝ και μετά θα περάσει από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής για να πάρουμε απαλλαγή περιβαλλοντικών όρων. Σύμφωνα με τις δικές μας εκτιμήσεις, το χρονοδιάγραμμα λέει ότι εντός δύο μηνών θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των εγκρίσεων ώστε από εκεί και πέρα, να αναζητήσουμε χρηματοδότηση. Υπολογίζουμε ότι η κατασκευή θα είναι περίπου στα 2,5 εκ. ευρώ. Η μελέτη εκπονήθηκε από την Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης του Δήμου Ρόδου, μαζί με την Αρχαιολογία και τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Λιμενικού Ταμείου και κόστισε περίπου 15.000 ευρώ. Η υλοποίηση αυτού του έργου θα αλλάξει εντελώς ολόκληρο το ανατολικό (θαλάσσιο) μέτωπο της πόλης, αυτό που θα φτάνει έως την Ακαντιά. Παράλληλα περιλαμβάνει και την ανάπλαση της θαλασσινής πύλης», δήλωσε ο πρόεδρος του ΔΛΤ.
Ο κ. Χριστοδούλου ανέφερε ακόμη ότι η μελέτη αυτή περιλαμβάνει και την κατασκευή κρηπιδώματος 152 μέτρων το οποίο θα γίνει κοντά στα φανάρια της περιοχής Κόβα –προϋπολογισμού 2εκ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ. Και αυτή η παρέμβαση θα βοηθήσει πολύ στην απομάκρυνση όλων των ημερόπλοιων από το λιμάνι του Μανδρακίου και από την Κολόνα, απελευθερώνοντας με αυτό τον τρόπο την Μαρίνα του Μανδρακίου.
«Στην σύσκεψη συζητήσαμε ακόμη για την μελέτη που έχει να κάνει με την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων των λιμανιών που είναι στην δικαιοδοσία του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου –Ακαντιά, Κολόνα και τουριστικός λιμένας. Με αυτό τον τρόπο αναβαθμίζεται πλήρως η ασφάλεια των λιμένων και οι προσφερόμενες υπηρεσίες», είπε ο κ. Χριστοδούλου
Η απομάκρυνση των πλοίων
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου αναφέρθηκε και στην απομάκρυνση των πλοίων από την Ακαντιά, ένα θέμα το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο ειδικής σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χτες στο Λ.Τ. με την παρουσία του λιμενάρχη κ. Σπύρου Τάτη, του υπολιμενάρχη και υπηρεσιακών παραγόντων:
«Την απομάκρυνση των πλοίων από την Ακαντιά την έχουμε δρομολογήσει γύρω στον ένα – ενάμιση μήνα από τώρα, λόγω του γεγονότος πως οι διαδικασίες είναι πολύπλοκες και χρονοβόρες. Γι αυτό και το εξετάσανε σήμερα σε ειδική σύσκεψη προκειμένου να δούμε τις λεπτομέρειες που αφορούν την μεταφορά των σκαφών που υπάρχουν από την Ακαντιά στο νέο Καρνάγιο. Ορισμένα από τα υπάρχοντα, θα μεταφερθούν μέχρι το τέλος του Μαρτίου, ενώ για τα άλλα σκάφη θα προχωρήσουμε στην καταστροφή τους. Πρέπει να απελευθερωθεί το λιμάνι της Ακαντιάς καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη δύο έργα πνοής που θα αναβαθμίσουν όχι μόνον το λιμάνι αλλά και την πόλη της Ρόδου. Γνωρίζετε ότι αυτή την περίοδο είναι εγκατεστημένος ο εργολάβος που ρίχνει ασφαλτόστρωση αλλά και με την ελεγχόμενη στάθμευση των αυτοκινήτων μαζί με πεζόδρομους τους οποίους σχεδιάζουμε μαζί με την μελέτη. Άλλο έργο είναι η απορροή των ομβρίων υδάτων στην δεξιά πλευρά προς την είσοδο του λιμένα της Ακαντιάς. Είναι έργα πνοής του λιμανιού. Γι αυτό τον λόγο θα ειδοποιήσουμε και τους ιδιοκτήτες εγγράφως ώστε να μεριμνήσουν και να μεταφέρουν τα σκάφη τους στο νέο Καρνάγιο. Για όσα δεν ενδιαφερθεί κανένας (είναι εγκαταλελειμμένα) και δεν είναι αξιόπλοα, θα προχωρήσουμε στην καταστροφή τους».
Πρόκειται για 102 σκάφη συγκεκριμένα, όλων των μεγεθών μερικά εκ των οποίων είναι αξιόπλοα και μπορούν να μεταφερθούν διά θαλάσσης, ενώ για μερικά άλλα απαιτείται ειδική διαδικασία μεταφοράς.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου