Ειδήσεις

Β. Μηναϊδης: «Χάθηκε η αγνότητα του τουριστικού μας προϊόντος»

Στο 5% φαίνεται ότι κλείδωσε η αύξηση των χρονοθυρίδων από-προσγείωσης στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου κατά την επικείμενη τουριστική περίοδο, όπως άλλωστε αναμενόταν αρχικά. Η φετινή σεζόν παρουσιάζει μεγάλη δυναμική καθώς οι κρατήσεις απ’ όλες σχεδόν τις τουριστικές αγορές παρουσιάζουν αύξηση έως και 15%.

Τουριστικοί παράγοντες επισημαίνουν ωστόσο ότι πολύ δύσκολα θα επιτευχθεί αύξηση μεγαλύτερη του 10% δεδομένης της κατακόρυφης ανόδου των ποσοστών των τουριστικών αφίξεων το 2017. Το νησί έχει όμως ανάγκη τουλάχιστον μία αύξηση της τάξης του 8% με δεδομένο ότι στο ξενοδοχειακό δυναμικό του νησιού προστίθενται φέτος περισσότερες από 5.000 νέες κλίνες. Παράλληλα διαφαίνεται ότι θα υπάρξει αυξημένη «εισροή» επισκεπτών στα άκρα της σεζόν.
Κι ενώ το βασικό ζητούμενο για τους τουριστικούς φορείς παραμένει η ποσότητα, υπάρχουν κι εκείνοι οι οποίοι εστιάζουν στην ποιότητα και στην αυθεντικότητα. «Η ποσότητα αλλάζει την ποιότητα της αγνότητας», παρατήρησε ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου Βάσος Μηναΐδης κατά την παρουσίαση της έρευνας ποιότητας του προορισμού της Ρόδου στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου. «Η ποιότητα είναι επιβεβλημένη πια. Αλλιώς θα μας αναγκάζουν να πουλάμε τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων με τιμές τριών αστέρων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με το ρόλο της ποιότητας στον τουρισμό, ο κ. Μηναϊδης είπε: «Παλαιότερα το μόνο που ενδιέφερε τους επισκέπτες μας ήταν να γνωρίσουν τα χωριά και το λαό μας. Τα πράγματα συνέχισαν με ραγδαίους ρυθμούς και η ποσότητα χάλασε αυτή την αγνότητα τουριστικού μας προϊόντος.
Μετά το ευρώ γίναμε ακριβοί και όταν είσαι ακριβός, ο τουρίστας και έχει αυξημένες απαιτήσεις και όλα του φταίνε. Το ζητούμενο είναι λοιπόν πώς θα ικανοποιήσουμε αυτές τις μεγάλες απαιτήσεις.
Είχαμε πολλά ελαττώματα. Αργήσαμε να προσαρμοστούμε. Η Τουρκία ξεκίνησε το 1995 να πουλάει πακέτα all inclusive. Εμείς ξεκινήσαμε το 2005 από τα ξενοδοχεία βασικής κατηγορίας ενώ στην Τουρκία το προϊόν το πουλούσαν τα ξενοδοχεία πολυτελείας. Αυτό συνεχίζεται μέχρι και τώρα. Τα ξενοδοχεία πολυτελείας στην Ελλάδα αρνούνται ακόμη και σήμερα να πουν ότι προσφέρουν πακέτα all inclusive. Με τέτοιες νοοτροπίες δεν μπορούμε να προχωρήσουμε. Πρέπει να προσαρμοζόμαστε πιο γρήγορα. Μέσα σ’ αυτό το πνεύμα, η ποιότητα είναι επιβεβλημένη διαφορετικά θα μας αναγκάσουν να πουλάμε τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων με τιμές τριών αστέρων. Ήδη από το 2006 γίνονται πολλά ξενοδοχεία πολυτελείας με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο άλλο άκρο της πληθώρας».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου