Της Μαρίας Μόσχου

«Ψήφο εμπιστοσύνης» στη χώρα μας δίνουν η British Airways και η Emirates, οι οποίες ήδη εξήγγειλαν νέους προορισμούς από και προς τη χώρα μας, ενώ σε… αποεπένδυση προχωρά η Ryanair ανακοινώνοντας μείωση προσφερόμενων θέσεων, αλλά και 4 νέους προορισμούς.

Χθες η British Airways ανακοίνωσε την έναρξη απευθείας πτήσεων από το αεροδρόμιο City του Λονδίνου προς την Σκιάθο για το φετινό καλοκαίρι.

Πρόκειται για την τρίτη γραμμή που ανοίγει από το αεροδρόμιο City για απευθείας πτήσεις στην Ελλάδα, μαζί με αυτές της Μυκόνου και της Σαντορίνης που ήδη εκτελεί η βρετανική εταιρεία,.

 Η νέα γραμμή θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στις 26 Ιουνίου και θα εκτελεί δρομολόγια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται τρεις φορές την εβδομάδα και θα προσφέρουν περισσότερες από δύο εκατομμύρια θέσεις προς τα νησί για την καλοκαιρινή σεζόν.

Τα δρομολόγια της British Airways εξυπηρετούν πλέον την πλειοψηφία των πιο δημοφιλών, καλοκαιρινών και όχι μόνο, τουριστικών προορισμών στην Ελλάδα. Με την προσθήκη της Σκιάθου η λίστα προορισμών της British Airways στην Ελλάδα επεκτείνεται σε συνολικά 12 και περιλαμβάνει ακόμη τις Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο, Ηράκλειο, Χανιά, Καλαμάτα, Κέρκυρα και Ζάκυνθο.

Emirates
Την στήριξή της στη χώρα μας δείχνει έμπρακτα και η Emirates η οποία θα συνδέει πλέον την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη όλο το χρόνο!

Ήδη η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ξεκινάει καθημερινή πτήση από το Dubai προς το Newark Liberty International Airport στη Νέα Υόρκη, με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα, από τις 12 Μαρτίου 2017.

Το νέο δρομολόγιο Dubai-Athens-Newark της Emirates θα παρέχει μία καθημερινή απευθείας πτήση, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ελλάδας, δρομολόγιο που δεν υφίσταται αυτή τη στιγμή και είχε πάψει να λειτουργεί από το 2012.

Η πτήση θα εκτελείται από το ευρείας ατράκτου αεροσκάφος τύπου Boeing 777-300ER με μηχανές GE90 της General Electric, προσφέροντας 8 θέσεις στην Πρώτη Θέση, 42 θέσεις στην Business και 304 θέσεις στην Οικονομική Θέση, καθώς και 19 τόνους χωρητικότητα φορτίου εμπορευμάτων.

Η Αθήνα αποτελεί μια αγορά που παρουσιάζει σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες, ειδικά μέσα στο σημερινό περιβάλλον υψηλού ανταγωνισμού στον αεροπορικό κλάδο.

Σύμφωνα με μετρήσεις και έρευνες του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η επιβατική κίνηση μεταξύ Αθήνας και ΗΠΑ με ενδιάμεσο σταθμό, ξεπερνά ετησίως τους 570.000 επιβάτες, ενώ μόνο το καλοκαίρι του 2016, η κίνηση με απευθείας πτήσεις (εποχικές συνδέσεις) προς τη Νέα Υόρκη αυξήθηκε κατά 52%, φτάνοντας τους 156.000 επιβάτες.

«Αποεπένδυση» της Ryanair με επικριτικά σχόλια
Η ιρλανδική εταιρεία μειώνει προσφερόμενες θέσεις αλλά ανακοινώνει και νέους προορισμούς στη χώρα μας

Μειωμένη κατά 17% στην Αθήνα, 7% στη Θεσσαλονίκη, 17% στην Κέρκυρα, 15% στη Ρόδο και 11% στη Κεφαλλονιά θα είναι η προσφερόμενη χωρητικότητα της Ryanair το φετινό καλοκαίρι.

Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή David O’ Βrien, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, η εταιρεία διέκοψε πλήρως το δρομολόγιο της Κω, ενώ παράλληλα η εταιρεία αυξάνει την χωρητικότητα σε Χανιά (4%) και Μύκονο (39%).

Αντίστοιχα, τη χειμερινή περίοδο του 2017, η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα, στο σύνολο των ελληνικών προορισμών, θα είναι μειωμένη κατά 10%.

Ειδικότερα, στην Αθήνα η μείωση θα φτάσει το 22%, παρά τον εγκαινιασμό δρομολογίων σε Κατοβίτσε (2 εβδομαδιαίως) και Κρακοβία (2 εβδομαδιαίως), ενώ ακόμα δύο δρομολόγια είναι σε αναμονή επιβεβαίωσης.

Σύμφωνα με τον κ. O’ Brien, η μείωση των διαθέσιμων θέσεων / πτήσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχει να κάνει, κυρίως, με τη συρρίκνωση των μεταξύ τους καθημερινών δρομολογίων, λόγω των εργασιών στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Για τον λόγο αυτό μάλιστα επέκρινε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τις αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης.

Καταλήγοντας επέκρινε για ακόμα μια φορά το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος» για τα υψηλά του τέλη, ενώ επανέλαβε τις επιφυλάξεις του και για τη Fraport, σημειώνοντας ότι τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια θα καταστούν ακριβότερα κατά 6%, σε σχέση με τα ισπανικά.

Ημερησία

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ